انجام اولین پیوند قلب مصنوعی شرق کشور در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد آواره شدن یک میلیون نفر در چین به دنبال طوفان شدید دستگیری ۶۶۷ متهم‌به‌سرقت و خرده‌فروش موادمخدر در مشهد جزئیات تازه از قتل دختر رزمی‌کار در باشگاه غیرمجاز در مشهد + عکس مصدومیت ۶ نفر در واژگونی پژو در محور سبزوار به نیشابور (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ترافیک پرحجم در بزرگراه آزادی، میدان استقلال و تمامی مسیرهای منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) جزئیات جدید از قتل یاسمین رحمتی، استاد موسیقی دانشگاه تهران و نامزدش نقش زینک در بدن چیست؟ | علائم کمبود زینک در بدن را بشناسید اعما‌‌ل‌قانون ۱۴۵۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ نفر مصدوم شدند (۱۷شهریور ۱۴۰۳) راهکاری جدید برای پیشگیری از نابینایی در افراد بالای ۵۰ سال کشف شد فاصله­ بین ازدواج تا تولد اولین فرزند زوجین در کشور اعلام شد رؤسای سیا و ام‌آی‌سیکس خواستار آتش‌بس در غزه شدند آنژیوگرافی روش تشخیصی برای شناسایی گرفتگی عروق قلبی است یک فعال کارگری: خواستار پرداخت مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم | قانون متناسب‌سازی حقوق برای همه بازنشستگان است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۷ شهریور ۱۴۰۳) ابتلای ۱۷۸ نفر به تب دنگی تا هفته اول شهریور ۱۴۰۳ در سراسر کشور مشمولان بازنشستگی با ۳۵ سال خدمت چه کسانی هستند؟ + جدول درباره مشکل جاری شدن آب از دهان در زمان خواب و راه‌های درمان آن | نشتیِ پس از سردی مزاج پاسخ به پرسش‌های مردم درباره سرویس مدارس مشهد | از سرویس‌دهی جاماندگان تا رصد آنلاین سرویس‌ها پویش مردمی مشهدی‌ها برای بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه | کوله‌های پرمهر اپراتور سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مشهد از مشکلات شهروندان در مقابله با حوادث می‌گوید | صدای حادثه از پشت تلفن
سرخط خبرها

یک فعال کارگری: خواستار پرداخت مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم | قانون متناسب‌سازی حقوق برای همه بازنشستگان است

  • کد خبر: ۲۴۹۴۶۷
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
یک فعال کارگری: خواستار پرداخت مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم | قانون متناسب‌سازی حقوق برای همه بازنشستگان است
دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: ما خواستار پراختِ مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم. اگرچه معتقدیم این مبلغ بسیار ناچیز است و نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های این سال‌ها را جبران کند.

به گزارش شهرآرانیوز، عید علی کریمی، دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، با انتقاد از عدم واریز یک میلیون تومان متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی، باز هم از متناسب‌سازی عقب ماندند و هنوز خبری از پرداخت مبلغ متناسب‌سازی به حقوق آنها نیست. صندوق تأمین اجتماعی تنها صندوقی است که منابع آن از سوی اعضای آن، یعنی کارگران، بدون کمک دولت تأمین می‌شود، اما هر وقت که از پرداخت حق و حقوقِ این صاحبانِ اصلی صحبتی می‌شود، به بهانه‌ی کمبودِ منابع و ناترازی درآمد و هزینه، قضیه را فیصله می‌دهند. 

وی بیان کرد: این صندوق در طول سال‌ها وظیفه‌ی حاکمیتیِ پرداخت بیمه‌ی برخی از اقشار را هم بر دوش گرفته، اما دولت بابتِ تحمیل این وظیفه‌ی خود، تعهداتِ خود را به صندوق پرداخت نکرده است؛ بنابراین ناترازی و ضعف صندوق نتیجه‌ی سیاست‌های حاکمیتی است و ربطی به کارگران و بازنشستگان ندارد. 

کریمی گفت: لزوم انجام متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی نتیجه‌ی سال‌ها بی‌قانونی و بی‌توجهی به ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است. اگر در قانون از اجرای متناسب‌سازی برای بازنشسستگان صحبت شده، نمی‌توان بازنشستگانِ تأمین اجتماعی را از سایر بازنشستگان جدا کرد. قانون باید برای همه اجرا شود. وقتی دولت قبل قانونی نوشته و مجلس آن را مصوب کرده، این قانون برای همه‌ی بازنشستگان است، نمی‌توان یک بخش از دولت بگوید ما قانون نوشتیم و یک بخش دیگر بگوید نمی‌توانیم اجرا کنیم! مجلس هم باید بر روی آنچه وضع کرده نظارت داشته باشد. 

این فعال کارگری گفت: ما خواستار پرداخت مبلغ متناسب‎‌سازی به حساب بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم. اگرچه معتقدیم این مبلغ بسیار ناچیز است و نمی‌تواند عقب‌ماندگی‌های این سال‌ها را جبران کند، اما پایِ همین مبلغ کم هم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم اینبار نیز حقوق بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی پایمال شود. 

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در پایان گفت: امیدواریم دولت به قوانین پایبند باشد. امیدواریم آقای میدری و رئیسی که برای سازمان تامین اجتماعی انتخاب می‌شود، سیاست یکدستی برای احقاقِ حقوق کارگران و بازنشستگان داشته باشند. امیدواریم قوانینِ روی کاغذ، به اجرا در آیند.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->